Study4Iranian دارای نمایندگی مستقیم از کالج ها و دانشگاه های کشورهاي انگلستان و مالزي بوده و در این راستا با بهترین سرویس ها در خدمت متقاضیان در زمینه اعزام به دوره هاي آموزشی ، اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی از مراکز آموزشی شامل کالج ها و دانشگاه ها و هماهنگی های لازم جهت انتقال و اسکان دانشجویان ایرانی مي باشد.
    در تیومان از آزار پشه ها در امان باشید

"بچه مرشد" تجریبات سفر به جزیره تیومان در مالزی را در وبلاگش به اشتراک گذاشته.

تیومان یک جزیره در جنوب مالزی و نزدیک به جوهور بارو(utm دانشگاه مرشد) .

خوب اینا رو گفتم که به شرح سفر بپردازم.اول اینکه مرشدبعد از مدتی فکر کردن و با خودش دعوا کردن به این نتیجه رسید که کار ول کن و درس بچسب.خوب حاصل این شد که ما باید ی سفر به jb میرفتیم و اون روز پنج شنبه بود .و ما جوری برنامه چیدیم که جمعه برم تیومان. برای رفتن به تیومان باید با ماشین یا اتوبوس بری ی جایی به اسم مرسینگ. که ی حالت بندری داره وخیلی کوچیک هست.

بعد اونجا بلیط فری(اتوبوس دریایی) میگیری که هر سرش 30 رینگیت هست. خوب تیومان چند تا ایستگاه داره.که تا اونجایی که من فهمیئم خیلی فرق زیادی با هم ندارن.خلاصه این که شما از همون مرسینگ هم میتونید هتل رزرو کنین.البته هتلش همچین هتل هم نیست.ی شری اتافهای چوبی که خیلی تمیز هم نیست وای ما رفتیم طوریم.ن هم نشد.

قسمت جالب اینجاست که این جزیره شرجی عاری از هر گونه پشه میباشد و بعد از مدتها من تونستم شب بیرون باشم و از آزار پشه ها در امان .تیومان آب خیلی زلالی داره و جای بسیتر مناسبی هست برای غواصی واصلا جاذبه توریستی تیومان به همین علت هست.خوراک بسیار ارزون هست من ومرشد ی شب کباب ماهی خوردیم و واقعا لذتش بردیم .

ما ی پکیج از خود مرسینگ گرفتیم ولی توصیه میکنم این کار نکنین. چون تو خود جزیره تور snorkeling  ریخته.و در ضمن شما میتونید غذاتون خودتون انتخاب کنین.ولازم نیست خوراکی که رو پکیج هست بخورین.

خلاصه سفری بود بس خاطره انگیز .اول این که ما شب اول با دنبال کردن نویگیتور گم شدیم و سر از گیتهای خروج از مالزی و ورود به سنگاپور در آوردیم. و کلی ما را خنده آمد. چون من به مرشد گفتم اینجا عوارضی هست.خوب که ادامه ندادیم ..

صبخ روز بعد راهی مرسینگ شدیم ولی ابتدا نیاز مبرم به داروخانه داشتیم که اصلا انگار قحطیش اومده بود. و بعد از 2 ساعت(2 ساعت واقعی) موفق شدیم که یک داروخانه پیدا کنیم و رفع حاجت کنیم.

غروب در جزیره پیاده شدیم ما ایستگاه salang بودیم.فرددا صبح تور غواصی ما راه افتاد و 3 تا جزیره رو دور زدیم و به نظرم تجربه فوقالعاده ای بود.خیلی دوست میداشتم.

ها در ضمن برای دوست داران نوشیدنیهای الکلی باید بگم که اونجا free duty بود و تفاوت قیمتهای زیادی با کوالالامپور داشت.یکی از این ایستگاهها اسمش tekek هست که به فرودگاه تیومان نزدیک و در واقع برای خرید مناسب.ی جایی هم هست به اسم ABC که نزدیک به tekek هست.

خلاصه اگه کسی نیاز به 2 روز استراحت داره تیومان پیشنهاد این وروجک است.

صفحه اصلی   |   تحصیل در مالزی   |   تحصیل در انگلستان   |   اخبار   |   مقالات   |   آلبوم تصاویر  |   درباره ما   |   تماس با ما  |   فرم مشاوره